Kundberättelser
Bli inspirerad av våra kunders framgångar från flera av våra ledande lösningar.
"Bidrar till ett framåtriktat arbete"
SMART är en viktig del i vårt marknadsarbete, menar Magnus Welin Harrström, affärsområdeschef på Åhlin & Ekeroth Byggnads AB i Region Väst.
Ligger steget före
"En effektiv leads-generator men också ett relationsbyggande verktyg."
Så beskriver Magnus Holmberg, affärsutvecklare på Tyréns Sverige, SMART som bidragit till ett mer effektivt och proaktivt sälj- och marknadsarbete.
"Som småföretagare måste man jobba smart"
Som småföretagare gäller det att jobba smart. Därför väljer Emil Adolfsson, ägare till Grävbolaget i Norrtälje, att ta hjälp av Byggfaktas tjänst SMART i jakten på nya uppdrag. "Det är en helt suverän tjänst", säger han.
Siktar ännu högre med SMART
PERI är med och formar Sverige - samtidigt som de siktar högt med sina byggnadsställningar. För att bredda marknaden har de tagit hjälp av Byggfakta SMART.
"Då kan vi söka över en större marknad och nå ut till fler kunder", säger Tea Högberg på PERIS marknadsavdelning.
"Leads direkt in i CRM-systemet"
På Ahlsell har hela säljkåren tillgång till Byggfaktas tjänst SMART, som man integrerat med sitt eget CRM-system.
"Det här ger oss interna synergier och en ypperlig chans att bredda våra affärer", säger Marcus Doverhjelm, chef affärssupport .
Utan SMART hade vi inte nått fram till alla projekt"
"Vi letar ofta efter specifika projekt där våra produkter är användbara. Det bästa med SMART är att vi kan söka på projekttyp och kundgrupp", säger Kalle Gustafsson, Sales Manager Nordic, på Max Frank.
”Jättebra verktyg för att hitta nya projekt och kunder”
"SMART hjälper mig att hålla koll på mitt närområde. Jag får en förvarning om kommande projekt, vad som händer nu och vad som är på gång framåt", säger Jenny Harper, säljare på Cramo i Stockholm.
Smartaste verktygslådan för VVS-leverantören
När Faluplast skulle lansera nya produkter såg de en möjlighet att växa på marknaden. Utmaningen var att veta vilka byggprojekt som var intressanta att bearbeta. Med Byggfaktas lösning SMART slapp de famla i mörker.
Lars Edblom, regionansvarig på Faluplast, berättar hur han använder databasen.
Vägen in i byggbranschen
För tio år sedan gjorde Cylinda en storsatsning mot byggbranschen. Potentiella kunder hoppades de hitta på byggarbetsplatser som de passerade utmed vägarna. Idag tar Cylinda hjälp av Byggfaktas marknadsföringslösningar för att hitta nya affärsmöjligheter.
Peter Nestevik, säljchef Bygg Sverige, berättar om Cylindas samarbete med Byggfakta.
”Värdefullt att nå rätt målgrupp”
Att nå rätt personer i rätt projekt är en utmaning för många företag. Lamberts-son Sverige har valt att ta hjälp av Byggfakta med olika marknadsföringslösningar för att nå ut till rätt målgrupp i pågående och kommande byggprojekt.
"Oavsett hur vi mäter så ser vi att vi har ökat kännedomen om vårt varumärke", säger Per Hovbrandt, sälj- och marknadschef på Lambertsson Sverige
"Har hittat en lösning"
ZÜBLIN har använt Grow Your Business för att söka efter relevanta projekt. I Danmark har man använt tjänsten sedan 2020.
"Vi sparar tid och vi använder våra resurser för att räkna på rätt projekt", säger Mikael Schroll, Offer Manager, ZÜBLIN A/S, Byggeri & Anlæg Øst.
"En pipeline av projekt"
Med det digitala verktyget Grow Your Business har Dreyer Arkitekter stärkt sin position på marknaden och expanderat sin verksamhet.
”En game changer i den allt hårdare konkurrensen, där marknadsinsikten är avgörande", säger vd Kåre Kjartan Søstrøm.
"Dynamsikt verktyg utan motstycke"
Tyréns jobbar aktivt med Grow Your Business för att få information om aktörer, affärsrelationer och investeringar på olika marknader i Sverige.
"Det är ett dynamiskt verktyg som snabbt ger oss en helhetsbild av marknaden", säger affärsutvecklare Magnus Holmberg.
Pionjärer inom Grow Your Business
När Grow Your Business lanserades 2019 var norska JORTON A/S en av de första ombord. VD Allan Harbo var snabb med att se potentialen. "Vi använder Grow Your Business dagligen", säger han.
"Större chans att arkitekter hittar våra fasadskivor"
Rockpanel, en del av Rockwool-koncernen, startade upp under eget namn i Sverige för fyra år sedan och började då samarbeta med ByggfaktaDOCU.
"Många arkitekter letar produkter via ByggfaktaDOCU", konstaterar Matias Testart, försäljningschef på Rockpanel.
Läs mer här>>
"Delar med oss av all information"
För brandsskyddstillverkaren Protega är det viktigt att finnas med i Byggfakta DOCU - Nordens största byggkatalog.
"Vi når det förskrivande ledet och kommer in tidigare i projekten", säger Helen Klittbo, marknadschef och ägare.
Vill du testa SMART?
Vill du ha mer information om hur du kan använda våra lösningar för att öka dina affärsmöjligheter?
Fyll i formuläret och få svar på dina frågor och funderingar.