logo-byggfakta-plum
hero-cases-bg

Värdefullt att nå rätt målgrupp

Att nå rätt personer i rätt projekt är en utmaning för många företag. Lambertsson Sverige har valt att ta hjälp av Byggfakta med olika marknadsföringslösningar för att nå ut till rätt målgrupp i pågående och kommande byggprojekt.

Lambertsson_500px

Ett annat syfte för Lambertsson har varit att undersöka varumärkets position och kännedom på marknaden, där Lambertsson tillhör en av landets största aktörer inom kran- och maskinuthyrning.

Samarbetet med Byggfakta har gett effekt.

– På det här sättet har vi nått ut till vår primära målgrupp i aktuella projekt. Oavsett hur vi mäter så ser vi att vi har ökat kännedomen om vårt varumärke ute i projekten, säger Per Hovbrandt, sälj- och marknadschef på Lambertsson Sverige AB.

Byggfakta har hjälpt Lambertsson att distribuera aktuella nyheter via postala utskick, som följts upp med telemarketing-kampanjer.

– Det är värdefullt att nå ut till rätt personer i pågående och kommande projekt, se vilka andra aktörer som finns med i projekten och få hjälp att prioritera leads, säger Per Hovbrandt.

Ta reda på hur du kan göra som Lambertsson

För att nå önskat resultat med marknadsföring inom byggbranschen är det viktigt att du överväger planen och dina mål för marknadsföringsarbetet.

Vill du ha mer information om hur du kan använda våra lösningar för att marknadsföra ditt företag eller har du andra relaterade frågor om marknadsföring inom byggbranschen?

Fyll i formuläret och få svar på dina frågor och funderingar.