Telemarketing B2B
Vet du vem som bygger, var det byggs och vad som byggs? Med oss gör du det, och vi har dessutom kontaktuppgifter till de flesta. Men denna vetskap räcker ibland inte då du måste ha tiden att kontakta och påverka dem också. Har du inte det, så gör vi det jobbet åt dig!
Med affären i fokus
Gemensamt för alla telemarketinguppdrag är att dina önskemål om målgrupp genererar just din relevanta ringlista. Tillsammans med dig som uppdragsgivare skapar vi en skräddarsydd lösning som baseras på ditt företags behov.
Vi har uppdaterad information om beslutsfattarna i alla byggprojekt i Sverige och kan därför kontakta rätt personer för varje projekt med hjälp av våra erfarna och professionella kommunikatörer.
Telemarketing ger dig sammantaget värdefulla insikter om din målgrupps behov och deras kunskaper om ditt företag och varumärke som vi sedan omvandlar till skarpa affärsmöjligheter.
Mötesbokning
Behöver du hjälp att boka möten med din målgrupp? Detta uppdrag är företagsbaserat och våra kommunikatörer beskriver kortfattat din verksamhet på ett professionellt sätt. Vi ställer frågan om respondenten vill boka ett möte med er samt om kunden önskar mer info via mail.
Efter varje bekräftat möte skickar vi ut ett mail till dig med all nödvändig information.
Undersökande
Är du osäker på vem du ska kontakta för att få rätt ingång hos potentiella kunder och kommuner? Denna undersökande aktivitet inleder ett uppdrag för att kartlägga roller och målgrupp som du bestämmer. Efter en grundlig kartläggning rekommenderar vi att ovanstående aktivitet kopplas på som en kompletterande åtgärd.
Offertförfrågan
Genom detta uppdrag kan vi säkerställa att ditt företag är närvarande och är med och räknar på ett relevant projekt. Uppdraget är projektbaserat där våra kommunikatörer kortfattat beskriver din verksamhet och ställer frågan om du får räkna och lämna en offert på projektet.
Vi säkerställer att all information från respondenten tillfaller dig via mail efter en bekräftat offertförfrågan.
5 tips för att
lyckas med telemarketing
1. Undersökning
Undersök din målmarknad, dess typ, dess storlek och vad du tror skulle vara avgörande för att nå ut till företaget.
2. Relation
Bygg en bra relation med dina kunder.
Visa att du noterar deras önskemål och behov och var tydlig med hur du kan hjälpa dem. Kunder uppskattar de som kan relatera till dem och prata med dem på ett artigt och avslappnat sätt.
3. Manus
Skapa ett manus som fungerar i talspråk. Improviserade samtal slutar inte alltid bra, så se till att du har ett bra manus som du kan följa.
4. Samtal
Det kommer inte alltid att gå smidigt, många gånger kommer du att stöta på dåliga samtal. Det viktiga är att du vet hur du noterar eventuella misstag och gör nödvändiga förändringar.
5. Förberedelse
Bortsett från ditt manus och din undersökning, är det viktigt att du förbereder dig själv för varje enstaka samtal.
Branschens vassaste telemarketingtjänst
Vi har mer än 50 års erfarenhet av att samla in information från aktörer inom byggbranschen. Vi följer alla byggprojekt noga genom alla byggfaser, från de tidiga planerna tills projektet startas. Varje vecka genomför vår specialiserade forskningsavdelning ca. 2000 telefonintervjuer samt uppdaterar de aktiva byggprojekten i vår projektdatabas.
Kort sagt, så kan vi byggbranschen och alla kontakter bättre än någon annan. Samtidigt är vi specialister på att samla in information och kan identifiera din exakta målgrupp och rätt kontaktpersoner.
Våra lösningar inom telemarketing såsom mötesbokning, undersökande och offertförfrågningar är våra framgångsfaktorer för att skapa fler affärsmöjligheter till din verksamhet.
Kontakta oss idag och hör mer om möjligheterna till en skräddarsydd lösning för ditt företag.
Cylinda kundberättelse
Ta del av säljchefens ord om Cylindas resa mot rätt kunder och projekt.
Genom er TM-tjänst har vi kunnat säkerställa att vi är med och räknar på alla relevanta projekt där vi är valbara på nivå som vi inte skulle klarat av själva. Vi är jättenöjda!
Peter Nestevik, Säljchef– Cylinda