logo-byggfakta-plum
SE_BF_marknadsforingstjanster_specifikation

Digitala utskick

Om ni önskar vår hjälp med utformningen av det digitala utskicket, behöver vi få tillgång till bilder, logotyp och textinnehåll.

Har ni en egen designidé kan ni skicka den som en HTML-sida eller en PDF, varifrån vi kan hämta informationen.

För bästa resultat rekommenderar vi att bilder och logotyp skickas separat.

Det går även bra att bifoga en grafisk profil, men observera att vi endast kan använda standardtypsnitt som Arial, Verdana, Tahoma, Helvetica, Georgia, med flera.

 

 

Om du väljer att göra layouten själv, behövs:

HTML: Färdigkodat brev som vi kan använda som förlaga.
Ämnesrad: Kort mening/ingress som lockaren mottagaren att öppna mejlet.
Avsändarnamn: Kan vara vilket namn som helst, eller en mejladress.
Avsändarmejl: Gärna en personlig mejladress (infoadresser fastnar lättare i SPAM-filter).
Reply-to-adress: En mejladress där eventuella svar på utskicket kan skickas till.
Integritetspolicy; Skicka med en länk till denna.

 

Om du vill att Byggfakta Marketing Services gör ett förslag till dig, behövs:

Text/Innehåll: Text som beskriver er och ev. erbjudande. (För inspirations se mer under Tips)
Bilder: Bilder med en upplösning på minst 72 dpi.
Logotyp: Gärna vektoriserade i formaten: pdf, ai eller eps.
Ämnesrad: Kort mening/ingress som lockaren mottagaren att öppna mejlet.
Avsändarnamn: Kan vara vilket namn som helst, eller en mejladress.
Avsändarmejl: Gärna en personlig mejladress (infoadresser fastnar lättare i SPAM-filter).
Reply-to-adress: En mejladress där eventuella svar på utskicket kan skickas till.
Integritetspolicy; Skicka med en länk till denna.
Kontaktinformation: Den mottagare som är intresserad av att ta kontakt med er, hur ska de kontakta er?
Sociala Medier: Eventuell URL till era sociala mediesidor.

Har du valt påminnelser i avtalet?
Tänk då på att det är bra att göra skillnad på det första utkastet och påminnelsen.

Behöver ni hjälp med utformningen av era utskick?
Våra grafiska formgivare hjälper er med detta till en timkostnad av 1250:-/tim.

Är underlaget undermåligt, dvs att vi inte får in logos i originalutförande, bilder behöver redigeras p.g.a. av dålig kvalité etc. så kommer en timkostnad av 1250:- att debiteras extra.
Detta kommer att meddelas i förväg tillsammans med en uppskattad kostnad. Den
uppskattade kostnaden justeras sedan efter den faktiska nedlagda produktionstiden.

Vill du göra ytterligare förändringar efter ett slutgodkänt utskick?
En justering ingår under projekttiden. Skulle du vilja ändra fler saker i utskicket så tillkommer en kostnad av 1250:-/tim.

Förväntad tidsåtgång: Från att Byggfakta mottagit svar från dig, tar det vanligtvis 3 veckor innan utskicket går ut. Under denna tidsperiod är det viktigt att du som kund finns tillgängligför korrektur och slutgodkännande. Detta sköts via vår portal.

Guide - Portalen

 


TIPS!

Nyttan Visst kan det vara bra att ”bara” synas. Men ta tillfället i akt och gör mer än så- berätta vilken nytta ni gör och hur ni ska användas. Hur löser ni problemen som era kunder kan stå inför? Beskriv verksamheten och med något som mottagaren kan känna igen sig i. något att identifiera och relatera till. Skapa trygghet i att mottagaren känner igen er- använd er grafiska uttryck såsom teckensnitt, loggor, färger, som ni associeras till.

CTA En tydlig CTA (call to action) - en uppmaning till handling. Vill ni att mottagaren ska göra något, som ex att besöka er hemsida, registrera intresse för event, be om
offert, boka möte? Gör det enkelt för mottagaren - berätta vad de behöver göra, ge dem en möjlighet att göra det enkelt och direkt i brevet.

 Personligt mail? Är syftet att få nya kontakter på marknaden? Vårt tips är att då i stället fokusera på ett vanligt textmejl. Då ser det ut som att det är du som skrivit ett helt vanligt mejl, där vi också kan tillägga variabeldata och inkludera personens förnamn och vilket projekt de arbetar på just nu.