logo-byggfakta-plum
hero-prognose2021

SuperOffice

Här kan du få mer information om vår integrationer och API till SuperOffice, har du frågor eller funderingar ber vi dig att kontakta vår IT-avdelning längst ner på sidan.

Kontakta oss

Superoffice bild

 

Hur funkar det?

Projektdatabasen SMART ger dig tillgång till alla offentliga upphandlingar och anbudsprocesser och privata byggprojekt i alla nordiska länder.  Med orörd data från SMART får du en inblick i din marknad samt tillgång till de företag och projekt du vill rikta din försäljning mot.

Integrationen automatiserar tidskrävande manuella processer och lägger till värdefull data till SuperOffice CRM i detalj för varje projekt.  Med information som start- och slutdatum för ett projekt och byggarbetsplatsens geografi, uppskattat värde, ytor, projekttyp, fas etc. är det möjligt att snabbt tilldela projekten till rätt säljare i SuperOffice CRM.

På så sätt kan du göra en tydlig segmentering för kampanjer och samordna din försäljningsinsats för att uppnå högsta resultat effektivt.

Nyckelfunktioner

  • Överför utvalda byggprojekt från Byggfakta SMART sömlöst till SuperOffice CRM.

  • Skapa automatiskt projekt, försäljning, företag, kontakter och projektmedlemmar i SuperOffice CRM.

  • Berika ditt SuperOffice CRM med relevanta projektdetaljer från

  • Byggfakta SMART (startdatum för bygget, geografi, värde, kategori, status, etc.).

  • Omedelbara dubbletter av kontroller före eventuell import av företag och kontakter i SuperOffice CRM.

  • AutoUpdate Projekt och Försäljning i SuperOffice CRM från Byggfakta Live.

 

Nya uppdateringar

Med den senaste uppdateringen för Byggfakta SMART för SuperOffice får du ännu fler
alternativ och bättre kontroll över den data du vill integrera:

  • Stöd för både manuella och automatiska dataflöden
  • Ny förbättrad AutoUpdate-motor håller ditt SuperOffice uppdaterat
  • Den nya SMART-panelen ger dig en utmärkt överblick över det aktuella projektet och låter dig välja de företag och kontaktpersoner du vill importera
  • Förbättrade matchningsfunktioner för att koppla ihop nya företag och kontakter med befintlig data från SuperOffice CRM
  • Ett antal nya standardvärden har lagts till i inställningarna


supoeroffice logo

FAQ

1. Vilken information får jag tillgång till med hjälp av API?

All information som är tillgänglig i SMART för projekt, anbud, kontakter, företag är även tillgänglig i API:n förutom kontakternas e-postadresser och företagens gatuadresser. Denna information kan endast hittas i SMART-gränssnittet.

2. Kan vi importera all data till vårt CRM?

Vi rekommenderar inte att du importerar ofiltrerade leads eftersom du måste göra manuell filtrering i ditt CRM. SMART tillhandahåller inbyggda verktyg för automatisk leadsfiltrering som kan ställas in av vårt supportteam så att du bara får relevant information till ditt CRM.

3. Finns det några begränsningar?

Vi har inga begränsningar i antal hämtningar du kan göra eller hur ofta du kan importera ny information. Vi begränsar antalet projekt som returneras av en inhämtning till 20 000 och antalet företag till 10 000. Ingen av våra kunder når dessa gränser tack vare implementeringsrekommendationerna ovan.




support03

 

Kom i kontakt med oss

Har du frågor eller funderingar om SuperOffice integrationen ber vi dig att kontakta vår supportavdelning för mer information.

Kontakta oss