logo-byggfakta-plum

6 viktigaste funktionerna i SMART

AI - Artificiell Intelligens finns inbyggd i SMART vilket innebär att i takt med att du bevakar projekt och företag i tjänsten kommer den att lära sig vad som är relevant och viktigt för dig.

SMART kommer att lyfta fram de mest intressanta projekten, upphandlingarna och aktörerna för dig – ungefär som Spotify eller andra tjänster lär sig av vad du lyssnar på och gillar.

Du kommer snabbt att märka att SMART är användarvänligare, snabbare och innehåller den senaste tekniken med många smarta funktioner som hjälper dig att tillgodogöra dig informationen ännu bättre.

 
 
01

Marknadsbevakning

Att ha koll på sin marknad är en stor trygghet. Genom att vara påläst kan man agera mer proaktivt och själv ”ta makten” över sin marknad och verksamhet i stället för att invänta att någon kontaktar mig. Nedan beskriver vi ett antal tjänster som hjälper er att få en överblick över byggmarknaden med dess aktörer och projekt.

02

Bevakning av företag

Tänk igenom vilka företag du tycker är extra viktiga att ha koll på. Det kan vara kunder, önskvärda kunder, konkurrenter, underentreprenörer med flera. Sök upp dem i projektdatabasen under ”Alla företag” och sätt status Kund eller Konkurrent. Då säkerställer du att du får mejl så fort dina viktigaste företag blir utsedda på nya projekt.

03

Företagsanalys

När du ändå sökt upp dessa för dig viktiga företag föreslår vi också att du analyserar dem lite extra genom att titta på alla projekt de har just nu och framåt. Under ”Företagsanalys” hittar du historik på var och vad de har byggt tidigare.

Du ser också deras företagsrelationer i branschen – vilka företag de brukar anlita och vilka beställare de anlitas av. På så sätt ökar du chansen att hitta företag som bäst matchar din verksamhet. Till exempel kan du öka dina chanser att vinna projekt genom att kontakta fler företag som brukar samarbeta med just din viktiga kund.

04

Bevakning av projekt

De projekt som är extra viktiga för dig att hålla koll på kan du sätta status Jobbar med eller Bevakar på. Då får du mejl så fort vi uppdaterar dessa, så du inte riskerar att missa viktig information.

Dessutom kan du bevaka en särskild typ av projekt, ett särskilt geografiskt område eller vad som nu intresserar dig. Då får du mejl så fort vi lägger in nya projekt som matchar dina önskemål.

05

Timing

En av de viktigaste parametrarna är timing, att få information i rätt tidpunkt om dina intressanta projekt. På alla projekt hos oss ser du i vilket läge de ligger, hur långt man kommit i upphandling av företag osv. Det här gör att du blir mer träffsäker i din kontakt med dina kunder och du slipper ödsla din eller den projektansvariges tid på att ringa eller mejla i fel läge.

06

Kontaktuppgifter

Vi har genom åren byggt upp ett unikt kontaktnät i branschen och varje vecka genomför våra marknadsundersökare tusentals telefonintervjuer med beslutsfattare, projektledare och andra uppgiftslämnare. Det här gör att vi vet vilka som är ansvariga för de planerade och pågående byggprojekten i vår databas.

Vi har kontaktuppgifter, oftast både telefonnummer och e-postadress, till dessa personer vilket underlättar arbetet för er kunder att komma i kontakt med rätt person

Nå önskat resultat med våra marknadsföringslösningar

För att nå önskat resultat med marknadsföring inom byggbranschen är det viktigt att du överväger planen och dina mål för marknadsföringsarbetet.

Vill du ha mer information om hur du kan använda våra lösningar för att marknadsföra ditt företag eller har du andra relaterade frågor om marknadsföring inom byggbranschen?

Fyll i formuläret och få svar på dina frågor och funderingar