Byggfakta logo - RGB-2
Medarbetare

Teamet som har 169 års samlad erfarenhet från byggbranschen

169 år! Så många års erfarenhet har de tolv medarbetarna på Customer Success av att stötta och utbilda våra kunder.
– Det här är en grupp med otroligt engagemang, och som vill göra allt för att hjälpa våra kunder, säger gruppchef Mia Björk.

6U3A3928_smallCustomer Success-teamet på Byggfakta har tillsammans 169 års erfarenhet av kundrelationer. Foto: Josephine Fantenberg

Som ny användare av SMART kan man behöva hjälp att komma i gång i systemet. Som befintlig kund kanske man kört fast när man söker ett specifikt projekt?  Oavsett vad våra kunder har för behov så finns vårt Customer Success-team, en kundsupport-funktion, till hands och lotsar användarna rätt.  Och det finns inga problem som de inte kan lösa. De tolv medarbetarna har totalt 169 års erfarenhet av kundrelationer i byggbranschen.

- Snacka om vilken kunskap vi har om byggbranschen! Våra kunder har extremt kunniga experter som kontaktpersoner, säger Mia Björk.

Det är få som besitter en sådan kompetens och erfarenhet som just detta gäng, som kommer från olika delar av verksamheten, framför allt från informationsinsamling och sälj. De har gedigen kunskap om själva SMART-plattformen, de jobbar brett över hela samhällsbyggnadssektorn och har kontakt med olika användare inom varierade målgrupper och segment.

Pernilla Lind är veteranen i teamet med 26 års erfarenhet. Pernilla började som säljare på Byggfakta men växlade snart över till förnyelse, det som idag är Customer Success.

"Jag brinner för att få mina kunder att jobba på rätt sätt med vår information"

- Vår databas och vår projektinformation är unik. Vi har många starka produkter och lösningar som jag känner en stolthet över att få jobba med, säger Pernilla

Hon brinner för kundnöjdhet.

- Jag har byggt upp starka kundrelationer och vissa av mina kunder har varit med mig under alla 26 år. Jag utbildar kunderna i plattformen men har även blivit som en rådgivare, konsult, för dem. Jag brinner för att få mina kunder att jobba på rätt sätt med vår information. Genom att vara en god lyssnare, få kunden att berätta om sina behov och sätta mig in i deras verksamhet, oavsett om de är konstruktörer, elinstallatörer, inredare eller något annat, kan jag komma med relevanta lösningar. På så sätt bygger jag förtroende och skapar nöjda kunder som förstått affärsnyttan, som gör affärer med vår information – och då fortsätter vårt samarbete. Jag känner verkligen att jag hör hemma i den här rollen.

Fredrik Hammarlund har en bakgrund som säljare men jobbar nu på CS med storkunder.

- Det bästa med jobbet är variationen. Jag jobbar med olika kundgrupper och gör allt från att hålla i grupputbildningar och skriva avtal och förnya abonnemang till att hjälpa enskilda kunder med att skapa profiler i SMART eller söka efter något specifikt projekt. Det handlar om att hjälpa kunden att hitta rätt lösning.

"Det här är en grupp med otroligt engagemang, och som vill göra allt för att hjälpa våra kunder"

Långsiktiga relationer och nöjda kunder är målet för Fredrik.

- Jag tycker att vi har fantastiska tjänster. Dessutom erbjuder vi varje kund har en egen kontaktperson och fri support. Jag utbildar våra kunder så att de ska förstå och använda alla funktioner fullt ut. Samtidigt måste jag förstå kundens behov och utmaningar. Jag lär mig oerhört mycket av mina kunder.

Mia Björk är stolt över att få leda Byggfaktas CS-team.

- Det är en grupp med otroligt engagemang, och som vill göra allt för att hjälpa våra kunder. De hjälper alltid varandra och vill alltid leverera på topp. Jag har nog aldrig arbetat med en grupp som har varit så engagerade och vill så mycket.

 

Vill du också bli en del av Byggfakta? Kika in på vår karriärsida>>

image-png-Sep-12-2024-06-56-30-2460-AM